Altijd redelijk en transparant. Bij ons geen verrassingen!

Neem nu contact op met onze advocaten voor vrijblijvend advies.

Telefoon: 035 588 5335 of E-mail: info@sdga.nl

Informatiewijzer incasseren van geldvorderingen.

-Ingebrekestelling ontvangen, en nu?

Indien u van ons namens een cliënt (schuldeiser) een ingebrekestelling / sommatie heeft gekregen om binnen een bepaalde termijn te betalen, en u bent het niet eens met de vordering laat dan binnen de verzochte betaaltermijn gemotiveerd weten waarom u het niet eens bent met de vordering, zodat wij dit met de schuldeiser kunnen bespreken. Vervolgens kan worden bezien of tot een passende oplossing kan worden gekomen. Indien dit niet mogelijk is adviseren wij u juridische bijstand in te schakelen. Het Juridisch Loket bijvoorbeeld kan u hierbij helpen.

-Aflossingsregeling.

Het kan natuurlijk zijn dat u de openstaande schuld echt niet ineens kunt betalen. In dat geval is het ook van belang dat u binnen de verzochte betalingstermijn contact met ons opneemt en een aflossingsregeling aanvraagt en voorstelt. U lost dan gedurende een bepaalde periode wekelijks of maandelijks een gelijk bedrag af. Een aflossingsregeling is geen recht. De schuldeiser hoeft hier niet mee akkoord te gaan. Echter, een reëel (niet langdurend) en goed onderbouwd aflossingsvoorstel wordt in de meeste gevallen wel geaccepteerd.

-Hulp bij geldzorgen.

Is het voor u niet mogelijk om zelf uw schulden te betalen, dan is het belangrijk dat u daarvoor zo snel mogelijk hulp zoekt. Partijen die u hiermee kunnen helpen zijn bijvoorbeeld:

-Klachtenregeling.

Wij doen ons uiterste best een ieder zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht het voorkomen dat u ontevreden bent, bespreek uw klacht dan altijd eerst met de behandelend advocaat. Het heeft onze voorkeur problemen in onderling overleg op te lossen. Het indienen van een formele klacht zien wij als laatste stap. Het indienen van een formele klacht kunt u doen indien u vindt dat u in uw belang bent getroffen. Voordat u een klacht indient verzoeken wij u de klachtenregeling van kantoor goed te lezen (gepubliceerd op onze website). U kunt een formele klacht indienen via: info@sdga.nl, maar natuurlijk ook schriftelijk: Swarts De Groen Advocaten, Postbus 130, 3668 HD Soest. Mocht deze klachtafhandeling niet leiden tot een bevredigende oplossing, dan is het mogelijk om een klacht in te dienen bij www.incassoklacht.nl.

De rechtsgebieden van Swarts De Groen Advocaten.

Met de aan uw zaak te besteden tijd gaan wij zorgvuldig en efficiënt om. Wij houden van duidelijk taalgebruik. Voordat u uw zaak aan ons toevertrouwt maken wij met u heldere afspraken. Bij ons geen verrassingen.


Erfrecht-Swarts-De-Groen-Advocaten-Soest

ERFRECHT

Lees verder…

Huurrecht-Swarts-De-Groen-Advocaten-Soest

HUURRECHT

Lees verder…

Contracten-en-Consumentenrecht-Swarts-De-Groen-Advocaten-Soest

CONTRACTEN- & CONSUMENTENRECHT

Lees verder…

Arbeidsrecht-Swarts-De-Groen-Advocaten-Soest

ARBEIDSRECHT

Lees verder…

Incasso-en-Beslag-Swarts-De-Groen-Advocaten-Soest

INCASSO & BESLAG

Lees verder…

Aansprakelijkheids-en-verzekeringsrecht-Swarts-De-Groen-Advocaten-Soest

AANSPRAKELIJKHEIDS- & VERZEKERINGSRECHT

Lees verder…

Bestuursrecht-Swarts-De-Groen-Advocaten-Soest

BESTUURSRECHT

Lees verder…

Personen-en-Familierecht-Swarts-De-Groen-Advocaten-Soest

PERSONEN- & FAMILIERECHT

Lees verder…

Bouwrecht-Swarts-De-Groen-Advocaten-Soest

VASTGOED- & BOUWRECHT

Lees verder…

Neem nu contact op met onze advocaten voor vrijblijvend advies.

Telefoon: 035 588 5335 of E-mail: info@sdga.nl